Islam va Pazhuheshhaye Modiriyati, Volume 4, Issue 2, No 9, Year 2024 , Pages 99-113

    علل و آثار سکوت سازمانی از دیدگاه اسلام

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    Mohsen Manteghi / دانشیار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره / manteghi@qabas.net
    ✍️ Hosein / دانشجوی کارشناسی ارشد مؤسسه امام خمینی / hosein.hamze@yahoo.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :علل و آثار سکوت سازمانی از دیدگاه اسلام
    Abstract: 
    مسئله اصلی این پژوهش، یافتن نظر اسلام در مورد ابعاد، علل و آثار سکوت سازمانی می باشد که با روش داده بنیاد انجام گرفته است. «سکوت سازمانی»، از مسائلی است که در موضوعات گوناگون و در سه سطح فردی، گروهی و سازمانی تأثیر گذار می باشد. بررسی سکوت از منظر اسلام، با توجه به مباحث متعدد مطرح در این مورد، می تواند نگاهی جدید به این موضوع باشد. ازاین رو، این تحقیق به تحلیل سکوت سازمانی از منظر اسلام و ارائه مدلی از علل آثار سازمانی آن می پردازد. در همة رفتارهای انسانی، رفتار عاقلانه و دوری از رفتار جاهلانه در اسلام مورد اهمیت و تأکید می باشد. سکوت و اظهار نظر به عنوان یک رفتار انسانی از این امر مستثنی نیست. سکوت و اظهار نظر در این تحقیق، در دو دسته کلی عاقلانه و جاهلانه مورد بررسی قرار می گیرد. عوامل مؤثر به دست آمده در مدل سکوت سازمانی از منظر اسلام، در این تحقیق عبارتند از: دانستن، خواستن و توانستن. سکوت و اظهار نظر عاقلانه و جاهلانه در هر سه سطح فردی، گروهی و سازمانی تأثیرگذار می باشد.
    Full Text:
    متن کامل مقاله: 

     

     

    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Manteghi, Mohsen, , Hosein.(2024) علل و آثار سکوت سازمانی از دیدگاه اسلام. Islam va Pazhuheshhaye Modiriyati, 4(2), 99-113

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Mohsen Manteghi; Hosein ."علل و آثار سکوت سازمانی از دیدگاه اسلام". Islam va Pazhuheshhaye Modiriyati, 4, 2, 2024, 99-113

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Manteghi, M, , H.(2024) 'علل و آثار سکوت سازمانی از دیدگاه اسلام', Islam va Pazhuheshhaye Modiriyati, 4(2), pp. 99-113

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Manteghi, M, , H. علل و آثار سکوت سازمانی از دیدگاه اسلام. Islam va Pazhuheshhaye Modiriyati, 2024; 4(2): 99-113