Islam va Pazhuheshhaye Modiriyati, Volume 4, Issue 1, No 8, Year 2025 , Pages 29-44

    برنامه‌ریزی ارتباطات و نقش آن در تبلیغ اسلامی

    Article Type: 
    Promotional
    Writers:
    Mohammad Taghi Norouzi farani / استادیار مدیریت / mtnorozi@yahoo.com
    ✍️ Fazlollah Sharifi / دانشجوی دکترا مدیریت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) / sharififi616@yahoo.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :برنامه‌ریزی ارتباطات و نقش آن در تبلیغ اسلامی
    Abstract: 
    تبلیغ اسلامی ابزاری است که پیامبر اسلام)(ص)، ائمه اطهار(ص) و دانشمندان اسلامی به قصد گسترش علمی، عاطفی و رفتاری اسلام از آن استفاده کرده اند. مبلّغ به عنوان یک مدیر تبلیغ، علاوه بر اینکه به علومی همچون تفسیر، فقه، اصول و مانند آن نیازمند است، باید از «برنامه ریزی ارتباطات» آگاهی داشته باشد. بیشتر سازمان ها و افراد به دنبال راهکار هایی برای اثر بخشی هستند. «برنامه ریزی ارتباطات» یکی از عواملی است که در کارایی و اثربخشی تبلیغ اسلامی تأثیر بسزا دارد. این مقاله به منظور شناسایی نقش برنامه ریزی ارتباطات در تبلیغ اسلامی، پس از جمع آوری ادبیات تحقیق و پس از جست وجو در کتاب های اسلامی، یافته های خود را با تمرکز بر روش «تحلیلی ـ توصیفی»، بیان کرده و به نتایج ذیل دست یافته است: مبلّغ با برنامه ریزی ارتباطات می تواند هدف خود را تعیین و راه رسیدن به آن را مشخص کند و موانع رسیدن به آن را برطرف سازد.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Norouzi farani, Mohammad Taghi, Sharifi, Fazlollah.(2025) برنامه‌ریزی ارتباطات و نقش آن در تبلیغ اسلامی. Islam va Pazhuheshhaye Modiriyati, 4(1), 29-44

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Mohammad Taghi Norouzi farani; Fazlollah Sharifi."برنامه‌ریزی ارتباطات و نقش آن در تبلیغ اسلامی". Islam va Pazhuheshhaye Modiriyati, 4, 1, 2025, 29-44

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Norouzi farani, M, Sharifi, F.(2025) 'برنامه‌ریزی ارتباطات و نقش آن در تبلیغ اسلامی', Islam va Pazhuheshhaye Modiriyati, 4(1), pp. 29-44

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Norouzi farani, M, Sharifi, F. برنامه‌ریزی ارتباطات و نقش آن در تبلیغ اسلامی. Islam va Pazhuheshhaye Modiriyati, 2025; 4(1): 29-44