TY - JOUR ID - 5000886 TI - اثر مواسات اسلامی بر محتوای ارتباطات سازمانی JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 23 LA - fa SN - 2251-6522 AU - Mojtaba, Doroudi AD - استادیار - هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی AU - Mohammad reza, Sadeqi AD - کارشناس ارشد Y1 - 2023 PY - 2023 VL - 13 IS - 2 SP - 37EP - 50مؤلفه‌های مواسات ,مؤلفه بینشی مواسات ,مؤلفه گرایشی مواسات ,مصادیق رفتاری مواسات ,محتوای ارتباطات سازمانی ,مواسات اسلامی ,ارتباطات حمایتی ,DO - 10.22034/modiriyati.2024.5000886 AB - صاحب‌نظران سازمان و مدیریت، ارتباطات سازمانی را به مثابه خون جاری در رگ‌های سازمان قلمداد کرده‌اند. ارتباطات سازمانی از فرهنگ عمومی حاکم بر محیط عمومی سازمان و جو سازمانی حاکم بر سازمان تأثیر می‌پذیرد. ارتباطات سازمانی مشتمل بر ابعاد و مؤلفه‌های متعددی است. هدف این پژوهش آن است که تأثیر مواسات اسلامی، به عنوان یکی از جنبه‌های مهم فرهنگ اسلامی را بر محتوای ارتباطات سازمانی را مورد بررسی قرار دهد. پژوهش با روش مطالعات کتاب‌خانه‌ای و اسنادی انجام شد. با مراجعه به منابع و مطالعات مدیریتی و سازمانی، مؤلفه محتوا در ارتباطات سازمانی توصیف شد و با مراجعه به منابع قرآنی و حدیثی و مؤلفه‌های مواسات اسلامی استخراج شد. در گام بعد، تأثیر مواسات اسلامی بر محتوای ارتباطات سازمانی مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که محتوای ارتباطات سازمانی در سازمان اسلامی مبتنی بر مواسات، از نوع ارتباطات حمایتی است و در آن بر بعد حمایتی ارتباطات تأکید می‌شود. UR - https://modiriyati.nashriyat.ir/node/5000886 L1 - https://modiriyati.nashriyat.ir/sites/modiriyati.nashriyat.ir/files/article-files/5000886-1731477901.pdf ER -