@article { author = {Zargaran Khozani , Mohammad reza and Sharifpour Shoushtari , Mahdi}, title = {ابعاد تربیت شناختی، گرایشی و رفتاری در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با رویکرد جهادی و جهان‌شمول}, journal = {اسلام و پژوهش‌های مدیریتی 22، بهار و تابستان 1400}, volume = {11}, number = {1}, pages = {73-88}, year = {2022}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {2251-6522}, eissn = {2980-8545}, doi = {}, abstract = {One of the foundations of the formation of Islamic civilization and utopia is education, which in the second step of the revolution, this issue is of great importance. Different aspects of life put people in different situations of learning, growth and creativity. Martyr General Haj Qasem Soleimani was one of the influential personalities whose life was associated with jihad and is considered as one of the indicators of jihadi growth and training. He grew up in the context of jihadi education and his practical behavior can provide an educational model in this field and in various positions and be the roadmap of our society to create a map in the current turbulent era. The purpose of this study is to investigate the educational characteristics of the school of martyr general Haj Qasem Soleimani. This research has shown as a "review" that education in the school of this martyred commander is a significant element in the second step of the Islamic Revolution in cognitive, orientational and behavioral dimensions with a universal approach. }, keywords = {education, universal, utopia, leader of hearts, the second step of the Islamic Revolution, }, title_fa = {ابعاد تربیت شناختی، گرایشی و رفتاری در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با رویکرد جهادی و جهان‌شمول}, abstract_fa ={از شالوده های شکل گیری تمدن و مدینه فاضله اسلامی، تربیت است که در گام دوم انقلاب، این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است. ابعاد گوناگون زندگی، انسان ها را در موقعیت های متفاوت یادگیری و رشد و خلاقیت قرار می دهد. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از شخصیت های تأثیرگذار بود که زندگی اش با جهاد همراه بود و از شاخص های رشد و تربیت جهادی به شمار می آید. وی در بستر تربیت جهادی رشد کرد و رفتار عملی او می تواند الگویی تربیتی در این حوزه و در جایگاه های گوناگون ارائه دهد و نقشه راه جامعه ما برای نقش آفرینی در عصر پرهیاهوی کنونی باشد. هدف این پژوهش بررسی شاخصه های تربیتی مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است. این پژوهش به صورت «مروری» بوده و حاصل آن ارائه شاخص های تربیت در مکتب این سردار شهید به مثابه عنصری شاخص در گام دوم انقلاب در ابعاد شناختی، گرایشی و رفتاری با رویکرد جهان شمول است.}, keywords_fa = {تربیت ,مدینه فاضله ,گام دوم انقلاب ,سردار دل‌ها ,جهان‌شمول ,}, url = {https://modiriyati.nashriyat.ir/node/202}, eprint = {https://modiriyati.nashriyat.ir/sites/modiriyati.nashriyat.ir/files/article-files/5_22.pdf} }