@article { author = {Ahmadi, Sajedeh and Fazlollahi Ghamshi, Seyfollah}, title = {وضعیت رهبری اخلاقی در مدیران آموزش و پرورش (مطالعه موردی شهر قم)}, journal = {اسلام و پژوهش‌های مدیریتی 22، بهار و تابستان 1400}, volume = {11}, number = {1}, pages = {61-72}, year = {2022}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {2251-6522}, eissn = {2980-8545}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {وضعیت رهبری اخلاقی در مدیران آموزش و پرورش (مطالعه موردی شهر قم)}, abstract_fa ={هدف این پژوهش، ارزیابی وضعیت رهبری اخلاقی مدیران آموزش و پرورش بود. روش از نظر اهداف، کاربردی و به لحاظ شیوة گردآوری داده ها، توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعة آماری100 نفر از مدیران آموزش و پرورش استان قم بودند که در سال تحصیلی98-97 مشغول به کار بودند. برای گردآوری داده ها، از پرسش نامه رهبری اخلاقی عمادی فر (1388)، با پایایی 0،98 بر اساس آلفای کرونباخ استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها براساس روش های توصیفی و آزمون های استنباطی T، برای مقایسه میانگین دو گروه مستقل، T تک گروهی و تحلیل واریانس در قالب نرم افزار spss نشان داد که رهبری اخلاقی مدیران آموزش و پرورش مطلوب است و برخورداری آنان از مؤلفه های، صداقت و درستی، تنظیم فعالیت، اعتماد، تلاش در جهت ارتقای کارکنان، و اجازه ابراز عقاید مخالف رهبری اخلاقی، بیش ازحد انتظار است و بین وضعیت رهبری اخلاقی مدیران زن و مرد و سوابق و سطوح تحصیلی مختلف آموزش و پرورش تفاوت وجود ندارد.}, keywords_fa = {آموزش و پرورش ,سازمان ,رهبری اخلاقی ,مدیران ,}, url = {https://modiriyati.nashriyat.ir/node/201}, eprint = {https://modiriyati.nashriyat.ir/sites/modiriyati.nashriyat.ir/files/article-files/4_22.pdf} }